Projekt - Baltic Cider

Rahvusvaheline projekt "Knowledge-driven Baltic Cider Production and Branding for Growth and Competitiveness of SME" (Teadmistepõhine Balti siidri tootmine ja bränding VKEde kasvu ja konkurentsivõime tagamiseks).
Projekti lühend: Baltic Cider (Balti Siider)
Projekti number: EE-LV00145

Projekti eesmärk on arendada välja teadmistepõhine Balti Siidri bränd ühise lahendusena Läti ja Eesti siidritootjate konkurentsivõime suurendamiseks. Valitud siidritootjad ja nende tootmisüksused asuvad Vidzeme ja Kurzeme piirkondades Lätis ning Lääne- ja Lõuna-Eestis. Balti Siidril on kasutamata potentsiaal jätkusuutliku kasvu edendamiseks piirkonna VKEdes.
Projekti põhieesmärk saavutatakse kolmele põhisuunale keskendudes:

  • Tööpakett (WP) 1 - Lahenduse väljatöötamine

Ühendades projektipartnerite ja siidritootjate teadmised siidri tootmisressursside ja -protsesside kohta, töötatakse välja "terroir’ kaart". Seda veinimaailmas hästi tuntud kontseptsiooni saab tõhusalt rakendada ka siidri tootmisel. Terroir viitab teabele pinnase ja kliimatingimuste kohta. See kaart on väärtuslik tööriist nii tarbijatele kui ka tootjatele, aidates teha teadlikke otsuseid õunakasvatuse ja siidri tootmise kohta. Lisaks viiakse läbi õunasortide üksikasjalik keemiline analüüs, et võrrelda nende mõju siidri maitsele. Analüüsitakse Läti ja Eesti erinevatest piirkondadest pärit õunu ja õunamahlu. Tulemused aitavad siidritootjatel valida optimaalsed sordid ja kombinatsioonid kvaliteetse siidri tootmiseks.

  • Tööpakett (WP) 2 - Pilootimine

Pilootfaasi kaasatakse 10 siidritootjat (7 Lätist ja 3 Eestist). Nad toodavad eksperimentaalsed siidripartiid, et testida, kuidas biokeemiline analüüs ja terroir’ tegurid mõjutavad siidri omadusi ning kuidas seda teavet kõige paremini Balti siidri brändi reklaamimiseks kasutada saab. Lisaks on siidritootjatel võimalus kogemusi vahetada ja koolitustel osaleda. Need koolitusprogrammid põhinevad WP1 tulemustel ja keskenduvad sellele, kuidas integreerida uurimistulemused tõhusatesse turundusstrateegiatesse. Teemad hõlmavad ka puuviljakasvatust, keskendudes eelkõige siidriõuna sortidele, kasvatusmeetoditele ja õunapuu seemikute valikule. Projekti lõppedes kaasatakse ka ettevõtjad Balti siidribrändi loomisesse ja turundusse.
Balti siidri rahvusvahelise tuntuse edendamiseks on kavas korraldada rahvusvaheline konverents, millega luuakse foorum kogemuste vahetamiseks, trendide aruteluks ja uute koostööalgatuste arendamiseks.

  • Tööpakett (WP) 3 - Balti Siidri brändi konkurentsivõime edendamine

Balti siidri tuntuse suurendamiseks nähakse vaeva brändi arendamise ja ühise turundustegevusega, mis ühendavad siidritootmise ja turismi. Need tegevused hõlmavad turu-uuringuid, messidel osalemist ja avalikkuse harimist siidri kui autentse toote kvaliteedi kohta. Rajatakse Eesti-Läti Siidritee, mis võimaldab külastajatel avastada siidrikultuuri, Balti terroir’d, õunaaedu ja erinevaid siidreid. Tulevikus võiksid brändi alla kuuluda ka Leedu tootjad, laiendades veelgi Balti siidri tuntust kogu regioonis.

Projekti tulemusena luuakse Balti siidri bränd, mis tõstab siidritootjate konkurentsivõimet ja tugevdab Balti siidri positsiooni maailmaturul.

Projekti partnerid:

  • Läti maaturismi organisatsioon “Lauku ceļotājs” (Läti) – projekti juhtpartner
  • Eesti Maaturismi Ühing (Eesti)
  • Dobele Taimekasvatuse Instituut (Läti)
  • Eesti Maaülikool (Eesti)

Projekti kestus: 01.07.2024 – 30.06.2027

Projekti kogueelarve: 623 930,00 EUR, millest ERDF Interreg Eesti–Läti programmi toetus 499 144,00 EUR.
Projekti toetab Euroopa Regionaalarengu Fondist (ERDF) rahastatav koostööprogramm “Interreg V-A – Eesti-Läti” 2021–2027; strateegiline eesmärk nr 2 „Ühiselt ja nutikalt kasvavad ettevõtted“, alameesmärk nr 3 „VKEde jätkusuutliku kasvu ja konkurentsivõime suurendamine ning töökohtade loomine VKEdes, sh tootlike investeeringute kaudu“.

Kontakt:
Projekti juhtpartneri kontaktisik: Iveta Šķiliņa, e-mail: iveta@celotajs.lv
Eesti Maaturism MTÜ kontaktisik: Raili Mengel, e-mail: eesti@maaturism.ee